ВР розширила функції електронного кабінету платника податків

Верховна Рада України ухвалила закон, який покликаний розширити функції електронного кабінету платника податків і спростити ведення обліку підприємницької діяльності.

За відповідний законопроект №2524 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету і спрощення роботи фізичних осіб-підприємців проголосували 240 народних депутатів.

Згідно з пояснювальною запискою, законопроект передбачає скасування вимоги обов`язкової реєстрації книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат, а також обов`язки ведення книги обліку доходів для фізосіб-підприємців 1-ї та 2-ї груп, а також 3-ї групи, які не є платниками ПДВ.

”Такий платник податків за власним бажанням може вести книгу обліку доходів у паперовому або електронному вигляді. Відповідальність у вигляді штрафів за неведення або помилки в книзі доходів настає лише тоді, коли такий платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів”, – наголошується в пояснювальній записці.

Варто зазначити, що відповідно до Податкового кодексу фізичні особи-підприємці повинні реєструвати і вести книгу обліку доходів, а штраф за помилки або відсутність цієї книги становить 510 грн.

Крім того, цим законопроектом пропонується ввести автоматичну реєстрацію в електронному кабінеті отриманих документів від платника податків, а також передбачити, що в електронному кабінеті повинні міститися дані про суму та дату узгодження грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом.

Також законопроект передбачає, що копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику податків, будуть також відображатися в електронному кабінеті.