Балтийский канал оштрафували на 16 тисяч євро через неправдиву інформацію про коронавірус

Національна рада з електронних ЗМІ Латвії (NEPLP) виявила серйозні порушення закону в діяльності SIA “Pirmais Baltijas Kanals” (Перший Балтійський канал) і оштрафувала його на 16 000 євро через неправдиву інформацію про коронавірус.

Про це повідомляє Delfi.

Рада вирішила, що телеканал поширював неправдиву і таку, що вводить в оману, інформацію про коронавірусну інфекцію і її заразність, піддаючи здоров’я глядачів серйозному ризику.

NEPLP вказує на те, що канал порушив вимоги закону про електронні ЗМІ, який передбачає, що програми і передачі електронних ЗМІ не можуть містити контент, який загрожує здоров’ю людей.

В передачі каналу “Здоров’я”, яка вийшла в ефір 27 грудня 2020 року, а також в програмі “Жити здорово” від 30 грудня 2020 року, поширювалися помилкові твердження про коронавірус, в тому числі про те, що це інфекція з низьким рівнем зараження.

Факт помилковості поширеної інформації підтвердили Міністерство охорони здоров’я і Центр профілактики та контролю захворювань Латвії.

NEPLP вважає, що помилкові заяви, зроблені в програмі, можуть збільшити ризик поширення інфекції серед членів сім’ї і особливо сприяти зараженню людей похилого віку і дітей.

Рада заявила, що телеканал не вжив необхідних заходів для дотримання закону, в тому числі не оцінив достовірність інформації, представленої в програмі, її вплив на здоров’я населення і можливі ризики, і допустив поширення неправдивої інформації.

Телеканал оштрафований на максимальну суму 10 000 євро за порушення в передачі “Здоров’я” і на 6000 євро за порушення в програмі “Жити здорово”.

8 лютого у Латвії вирішили на рік заборонити трансляцію “Росія РТР” на території країни за мову ненависті щодо України, а з 10 лютого Латвія заборонила 16 російських телеканалів.