Європарламент рекомендує Гройсману за бійку – виганяти депутатів із засідання ВР

Голова Верховної Ради України (або його заступник, головуючий на пленарному засіданні) повинен мати право назвати і відсторонити від участі у сесії народних депутатів за поведінку, яка має ознаки насильства або спрямована на зрив роботи парламенту.

Про це йдеться в одній із 52 рекомендацій місії Європейського парламенту з оцінки потреб під головуванням Пета Кокса (президент Європарламенту у 2002-2004 роках).

Зазначається, що термін відсторонення залежатиме від ступеня серйозності порушення порядку. Крім того, необхідно розглянути можливість запровадження фінансових стягнень.

Також рекомендується розробити та інституціоналізувати у ВР Кодекс поведінки народного депутата.

Пропонується процедури ухвалення законодавства у Верховній Раді переглянути з метою запровадження системи голосування за звичайні закони простою більшістю за умови наявності кворуму. Мінімальний кворум для ухвалення законів має бути встановлений відповідно до міжнародних норм. Вимога щодо абсолютної більшості голосів повинна бути збережена для ухвалення особливих законів виняткової важливості, перелік яких слід визначити з урахуванням міжнародної практики.

Місія пропонує у структурі Верховної Ради наступного скликання передбачити меншу кількість комітетів (орієнтовно 20), які повинні чітко співвідноситись зі сферами відповідальності міністерств (на сьогодні у ВР 27 комітетів та Спеціальна контрольна комісія з питань приватизації – ред.).

Також ВР пропонують проводити засідання погоджувальних рад з питань формування порядку денного роботи парламенту у закритому для ЗМІ режимі.

В рекомендаціях сказано про необхідність схвалити концепцію законодавчого процесу «від початку до кінця», яка базуватиметься на значно посиленій координації між ініціаторами законодавства у Кабінеті міністрів, Адміністрації президента України та Верховній Раді.

Пропонується, аби офіційному внесенню урядом до ВР будь-якого важливого законопроекту передувало подання до профільного комітету ВР так званої «Білої книги» – документа, що пояснює політичні цілі запропонованого законопроекту та заходи, які пропонується здійснити. «Біла книга» має бути обговорена на засіданні комітету, за результатами якого видаватиметься відповідний висновок.

У Європарламенті рекомендують, щоб після початку роботи кожної наступної сесії ВР проводився відбір 20 законопроектів, ініційованих народними депутатами, які в подальшому розглядатимуться Верховною Радою. Для включення до переліку обиратимуться 20 депутатських законопроектів з числа всіх зареєстрованих за пропорційним принципом відповідно до кількісного складу фракції/групи
Календарний план роботи Верховної Ради повинен бути переглянутий у контексті запровадження об’єднаних пленарно-комітетських тижнів та відмови від тижнів, цілком присвячених роботі у комітетах.

Місія Європарламенту вважає, що ВР разом з Кабміном мають розробити уніфікований формат і структуру щорічних звітів міністерств щодо результатів реалізації відповідних програмних документів. Зазначені звіти подаватимуться на розгляд ВР і складатимуть основу здійснення нагляду за реалізацією політики у відповідній сфері.

Для забезпечення пропорційного представництва депутатів у парламентських комітетах і парламентських делегаціях пропонується, починаючи з наступного скликання Верховної Ради, запровадити методику розподілу посад за принципом «д’Ондт».

Крім того, пропонується розглянути можливість запровадження у Комітеті ВР з питань бюджету інституту «доповідача», з його подальшим можливим поширенням на роботу інших комітетів.

Також необхідно розробити і схвалити стратегію переходу до електронного парламентаризму, включаючи середньострокову стратегію інформаційних та комунікаційних технологій (на 3-5 років).

Верховній Раді рекомендовано розробити і схвалити всеохоплюючу комунікаційну стратегію (з визначенням основних аудиторій, каналів донесення інформації та інформаційних продуктів) та брендингову стратегію інституції, яка б визначала довгострокові цілі у здійсненні комунікаційної політики, визначенні характеру комунікації та інформаційних сигналів.

Парламенту пропонується ухвалити новий закон про імплементацію Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та впровадження норм права Євросоюзу замість застарілого Закону «Про загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства ЄС».

У місії Європарамленту вважають, що право Верховної Ради на формування операційного бюджету установи має поважатися де-юре та де-факто. Разом з тим, кошторис ВР і його виконання мають бути предметом ретельного аудиту, що проводитиметься Рахунковою палатою.

Рекоменовано, аби всі адміністративні одиниці Верховної Ради, включаючи бібліотеку ВР та Інститут законодавства, були консолідовані та стали частиною посиленої структури Апарату ВР.

У Європарламенті пропонують розробити всеохоплюючу стратегію розбудови кадрового потенціалу ВР, яка передбачатиме, у тому числі, достатнє ресурсне забезпечення навчальних програм, включаючи підвищення рівня володіння іноземними мовами, індивідуалізовані плани кар’єрного зростання у поєднанні з впровадженням системи проведення регулярного оцінювання. Необхідними є розробка та впровадження системи кадрової мобільності.

Місія Європарламенту вважає, що рішення щодо врегулювання статусу парламентської опозиції повинно бути прийняте якнайшвидше.

Крім того в структурі Апарату ВР повинен бути створений окремий підрозділ з питань міжпартійного діалогу (посередницький відділ), який забезпечуватиме підтримку і координацію діяльності міжфракційних угруповань, скликатиме зустрічі та наради представників партій з метою подолання суперечностей, що виникають у рамках законодавчого процесу, виступати в ролі помічника (посередника) в питаннях підтримки політичного діалогу та досягнення консенсусу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *