Давід Сакварелідзе: cитуацію в  ГПУ може виправити лише хірург, яким повинен стати безкомпромісний, несистемний Генеральний Прокурор

Минув рік з того часу, як в лютому 2015 року Давід Сакварелідзе отримав українське громадянство і був призначений заступником Генерального Прокурора України, де на нього було покладено основне завдання – це  реформа Генпрокуратури. Окрім того, на  заступника генпрокурора були покладені  додаткові обов’язки, і  згодом він очолив прокуратуру Одеської області.

Журналісти Інформаційного Агентства «Центр новин» вирішили поцікавитись, що вже було зроблено Давідом Сакварелідзе на посаді в ГПУ та з якими новими викликами довелось боротись  в Одесі.

-Отже, пройшов рік, як Ви обіймаєте посаду Заступника Генпрокурора та півроку як стали прокурором Одеської області. Як Ви самі відчуваєте, що змінилось за рік, як Ви оцінюєте реформу прокуратури?

-Можу сказати, що настрій в мене такий самий бойовий як і рік назад. Просто більше впевненості з’явилося, оскільки тепер в мене є команда, я ще не знав достатньо добре тих людей, яких ми набрали.

Також, рік тому я не відчував таку величезну довіру і очікування від українського суспільства, які є зараз. Сьогодні  відповідальність набагато більша, настав той переломний період, коли проходить фінальна боротьба між внутрішнім майданом правоохоронної системи і спробою реваншу. Це дуже вузька межа. Звичайна я вірю в те, що перемога буде за здоровим глуздом та здоровими силами, але для цього потрібні люди, які візьмуть на себе відповідальність. Від себе хочу сказати, що я і моя команда ніколи не втікали від відповідальності. Всі справи потрібно доводити до кінця. Зокрема, і реформу прокуратури – це питання, яке нам вдалося зрушити з мертвої точки. Те що Ви сьогодні бачите, також частина реформи. Можливо іноді все виглядає досить скандально і не дуже приємно на  це дивитися, але така нажаль реальність теперішньої України. Є декілька груп, які виступають за зміни, і декілька груп яких влаштовує діюча система роботи прокуратури.

За цей період ми вирішили питання щодо скорочення прокурорських працівників. Так само і щодо конкурсу на посади місцевих прокуратурах. Замість того, щоб прокурорів  просто призначили, ми ввели систему згідно якої прокурорам потрібно було проходити тестування. Були проведені відкриті співбесіди, і при цьому жодного втручання в  електронну систему, жодних елементів фальсифікації виявлено не було. Мінімальною була кількість скарг.

Взагалі проблема, яка зараз стоїть  перед прокуратурою, не в поганих людях, які працюють чи прийшли туди працювати, а в неправильному стилі та методах управління Генпрокуратурою, у відсутності в прокуратурі ідеології, цілей, свого порядку денного. Ви тільки подивіться, що за 2 роки в Україні вже міняється 3 Генеральних Прокурори.

Був прийнятий новий Закон  (про Національне антикорупційне бюро – ред.), згідно якого слідство у великих корупційних справах проводиться НАБУ та Антикорупційною прокуратурою. З одного боку ми все добре зробили, а іншої сторони, на що тепер звертають європейці, що при діючих українських реаліях, для цієї системи, яка неочищена цього робити не можна було. Ми почали використовувати закон, який ми самі не писали (КПК і КК– ред.), він писався ще при Януковичі, за участю одіозного Портнова. Не враховуючи українські реалії, були запроваджені європейські інституції, які поки що не працюють.

-Який же тоді вихід з даної ситуації?

– Наша концепція того, як можна врятувати реформу прокуратури, полягає в наступному. Згідно закону (про прокуратуру – ред.), самоврядування прокуратури здійснює всеукраїнська конференція працівників прокурорів, яка вибирає раду прокурорів, і п’ять членів, які входять в кваліфікаційну комісію. Ці два органи будуть займатися кадровими питаннями прокуратури. Щоб суспільство зрозуміло –  Генеральний Прокурор, якщо ці органи запрацюють вже з квітня місяця не буде відповідати за це коло питань. Він буде як англійська королева виступати і говорити, що от Ви хотіли демократичні органи, ось будь-ласка ,вони працюють. Ви тільки уявіть собі, хто потрапить в ці органи самоврядування, там будуть ручні люди, на яких здійснюватиметься політичний та адміністративний тиск, а роль Генпрокурора відходитиме на другий план. До прикладу: в Молдові також за участю європейських інституцій був написаний такий самий закон, і зараз в них проблема з місцевими «королями» і «царями». Вони не знають, що з цим робити. Таке в них місцеве самоврядування прокурорів.

Тому ми пропонуємо міжнародним організаціям: американцям, європейцям, канадцям,  увійти за квотою ГПУ в міжнародну професійну раду прокурорів України. Опоненти говорять, що в нас інша система, як таке може бути, що французи, канадці будуть розмовляти українською мовою. Вони нібито не розуміють нашу специфіку, а я вважаю, що їм не потрібно розуміти нашу специфіку. Їм не потрібно мати родинні чи кумівські зв’язки з нашими прокурорами і потрапляти під їхній вплив. Як раз такі люди нам не потрібні. Нам потрібно, щоб представники міжнародних організацій дивилися людям в очі, і керувалися європейськими стандартами, набирали на роботу прокурорів, щоб забрати ту перешкоду,  яка існувала раніше.

Друге, що потрібно зробити це фінансове забезпечення прокуратури. Ми довго боролися, зокрема я був ініціатором, що після скорочення, і Генеральний Прокурор підтримував це рішення, залишковий ресурс повинен був бути  розподілений на працівників прокуратури, щоб якось збільшити їхню зарплату. Отже, це два основних компоненти на шляху зміни системи, якщо все в нас вийде, то ми зможемо продовжити реформу прокуратури.IMG_0005

Наш сигнал Заходу і всьому сучасному цивілізованому світу – в Україні є люди, їх достатньо багато, які готові продовжувати реформу прокуратури.

 

 

– Що заважає Вам розпочати ці зміни вже зараз?

-Ми чекаємо на призначення нового Генерального Прокурора. Якщо новий Генеральний Прокурор візьме цю ініціативу в свої руки, ми зайдемо в парламент, і запропонуємо повну передачу цих повноважень Міжнародній раді прокурорів. Мене там не буде, всі можуть бути спокійні, грузинів там не буде. Міжнародна кваліфікаційна комісія запрацює тоді, коли буде політична воля.Наш сигнал Заходу і всьому сучасному цивілізованому світу – в Україні є люди, їх достатньо багато, які готові продовжувати реформу прокуратури.

Крім того, дуже важливо, щоб наступний Генпрокурор не потрапив під удари незадоволеного суспільства і політиків і т.д. Я, як заступник, який відповідає за реформу, буду йому в цьому допомагати.

-Вас також називають претендентом на посаду Генерального прокурора?

-Хочу всіх заспокоїти, я ніколи не претендував на посаду Генерального Прокурора. Це неправильно з моєї сторони. Про це відкрито потрібно говорити і з Президентом і депутатами, нема такої людини, щоб я комусь сказав, що в мене є бажання стати Генпрокурором. Мене влаштовує те, чим я займаюся, просто хочу, щоб мені не заважали. Щоб дали можливість зробити те, що потрібно Україні.

IMG_0008

 

Сьогоднішню критичну ситуацію в  ГПУ може виправити лише хірург, яким повинен стати тільки безкомпромісний, несистемний Генеральний Прокурор.

 

– Є ще декілька претендентів на посаду Генпрокурора, називають прізвища Луценка, Севрука, з яким Генпрокурором Вам буде комфортно працювати чи навпаки важко знайти спільну мову?

– Тут я можу бути необ’єктивним, тому що всі знають мої відносини з Юрієм Луценком. В нас були політичні зв’язки щодо співпраці наших політичних партій. Він дуже сильно нам допомагав, і ми його підтримували. Я рахую його своїм другом.

Щодо Севрука, я сумніваюсь, що його призначать Генпрокурором. Він працював ще при Вікторі Пшонці, за ним кліше антимайданівського прокурора. Тому таке призначення – це буде абсолютно інший поворот подій, який рахуватиметься реваншем проти Майдану, і всіх позитивних змін, що відбувається в Україні.

Сьогоднішню критичну ситуацію в  ГПУ може виправити лише хірург, яким повинен стати тільки безкомпромісний, несистемний Генеральний Прокурор, який розламає це все, і побудує нове.

– Окрім Севрука, на посадах в різних відомствах попри закон про очищення влади, продовжують працювати недолюстровані чиновники, що робити з ними в прокуратурі?

-Один такий напрямок боротьби – це реформування, другий – це люстрація. В нас є з цим є проблеми, бо дуже високі посадові особи, які реально керують прокуратурою якимось чином обійшли люстрацію і досі займаються цими справами. Це плювок в обличчя Майдану, людям,  новій Україні. Це не вина «недолюстрованих» чиновників, це вина тих, хто їх призначив на посади, і далі закриває на все це очі. Так не повинно бути. Якщо хтось думає, що ці люди вірні режиму, так, але вони вірні ще тим людям, які ними зараз керують. Поміняється керівництво, вони будуть вірні іншим. Це дуже небезпечні люди і від них треба негайно дистанціюватися.

– З екранів політичних ток-шоу Вас часто звинувачують в тому, що після конкурсу на керівників місцевих прокурорів нічого не помінялося прийшли на посади ті самі люди. Зокрема, один з представників антикорупційної групи Реанімаційного пакету реформ Віталій Шабунін пропонує розпочати новий конкурс з нуля?

– Віталія Шабуніна в антикорупційній роботі вважаю нашим партнером. Я завжди адекватно сприймав будь-яку конструктивну, обґрунтовану критику, але з деякими речами погодитись не можу. Я був першою людиною, яка до початку конкурсу запропонував їхній організації очолити управління по реформуванню ГПУ. Але отримав відмову. Була і друга пропозиція щодо участі як спостерігачів в самому процесі відбору прокурорів, але ми також отримали відмову. Вони були зайняті відбором антикорупційного прокурора. Там також були проблеми, до прикладу раніше Шабунін звинувачував Севрука в тому, що його потрібно люструвати, казав, що він корупціонер і не повинен працювати в прокуратурі, а потім з ним залишився в тій самій комісії, разом приймали рішення.

Я вдячний йому за те, що він виступає в захист справи «діамантових прокурорів», але він не захищає тих хлопців, які там працюють. Зокрема, вони подавались на посади в антикорупційну прокуратуру, а  їх забракували, оскільки Севрук в цьому переконав Шабуніна, що цих людей не можна брати на роботу. Він також за це проголосував. Тобто він сам не по своїй волі став в цьому випадку «жертвою» консервативної частини при виборі антикорупційного прокурора.

Тому моя порада, замість критики, потрібно об’єднувати всіх громадських активістів, і рухатися в одному напрямку реформ. Я пропоную створити платформу громадського контролю, так само як це робив Автомайдан в Києві. Чому в Автомайдану немає таких претензій, як у Шабуніна? Тому що вони самі бачили як все відбувається. Потрібно боротися разом, а не вставляти палки в колеса. Я також розумію, що когось в Україні можуть дратувати іноземці у владі, але я вважаю, що ми всі маємо одну ціль – зробити Україну кращою.

– Сьогодні можна спостерігати в ЗМІ багато «викидів» інформації, зокрема і щодо Вас. Дуже часто ця інформація не відповідає дійсності, але в той же час подається як офіційна від ГПУ.

– Ви знаєте, я їм певною мірою вдячний за те, що вони самі себе люструють. Що бачить зараз суспільство? В.о. Генерального Прокурора Юрій Севрук абсолютно не думав про якісь моральні категорії, коли працював керівником одного з відділів ГПУ при одіозному генпрокурорі Вікторі Пшонці, будучи також правою рукою його не менше одіозного заступника Романа Андрєєва – займався наглядом за дотриманням законів в органах внутрішніх справ. Тоді купальники і фото з випускного працівників Генінспекції, я впевнений, тоді його не хвилювали. Так само, як і той факт, що підзвітна йому міліція буквально в двох кілометрах від ГПУ вбивала, викрадала, била і принижувала учасників Євромайдану.IMG_0013

Він зараз, як в.о. Генерального Прокурора показав, хоча б одну реалізовану справу, на результати  якої чекає суспільство?! Сьогодні в нас десятки тисяч томів  справ в прокуратурі, в тому числі по корупційним схемам. Чому тоді, їх всіх хвилює справа діамантових прокурорів, і чому їх не хвилюють інші справи? Чому вони не здійснюють комунікацію з суспільством по інших важливих резонансних справах? Значить для них це справа принципу. Або ми, або вони! Я їм вдячний за те, що вони дуже успішно самі себе люструють,  і показують своє реальне обличчя  і відношення. Але я обіцяю, ми цю справу все одно закінчимо. Бо всі добре знають, що там відбувається, і суспільство обдурити не можна.

– Той самий Владислав Куценко виходить на брифінги, і вішає ярлики на Вашу команду?

Вони хочуть купальниками наших працівників прикрити ту реальну картину, яка відбувається в ГПУ. Замість того, щоб показати результати своєї роботи, і боротися проти корупційних схем.

Чому в Одеській області вдається піднімати багатомільйонні корупційні схеми,  і це не вдається зробити в.о. Генерального Прокурора?  В них тільки виникають питання до купальників наших працівників, але в той же час вони не відповідають на питання, звідки в них багато мільйонні будинки, машини корупційних прокурорів, або їх родинні зв’язки в прокуратурі. Чому не розкриваються корупційні справи, і закриваються очі на схеми? Чому вони досі в прокуратурі, коли працювали  раніше при всіх владах? Чому раніше не було результатів,  і як вони довели прокуратуру до такого стану? Я рахую, що я більший патріот прокуратури, ніж вони самі, оскільки мене реально турбує репутація прокуратури, якій наразі нажаль, майже нічим похвалитися. Скільки б вони не виступали, і чорного матеріалу не виливали на нас, народ добре бачить контраст.

IMG_0018

 

Я рахую, що я більший патріот прокуратури, ніж вони самі, оскільки мене реально турбує репутація прокуратури, якій наразі нажаль, майже нічим похвалитися.

 

– Минулого тижня стало відомо, що справа «діамантових прокурорів» попри величезний тиск зрушила з місця. Чи призначив на посади Ваших працівників Севрук?

З наших працівників призначений тільки й єдиний прокурор Яніс Сімонов, і він професійний юрист, який раніше працював по справах Майдану. Він зараз йде в суд боротися за справу «діамантових прокурорів». Також призначені троє слідчих. 14 чоловік і далі залишаються в підвішеному стані.

– Можна сказати, що прокуратура допомагає «навпаки» у справі «діамантових прокурорів»?

– Вже в процесі в нас виникли підозри,  що одна із суддів є кумою чи родичкою одного із фігурантів справи «діамантових прокурорів»  Олександра Корнійця. Ми звернулися про відвід цієї судді. Але це клопотання не було задоволеним. Побачимо далі, як відбуватиметься хід справи. Мені хочеться вірити, що суд прийме об’єктивне рішення. Той самий Куценко говорить,  як Давід не піде до суду, то розвалить цю справу. Вже сьогодні можна сказати, що в  нас в цій справі є три сторони захисту: адвокат обвинуваченого, сам обвинувачений, і керівник Генеральної прокуратури, і ще побачимо чи таким самим адвокатом – четвертою стороною буде суд. В цій справі є ми, і проти нас діє ціла система, яка адвокатує, і старається захистити «діамантових прокурорів». Крім того, в мене також виникли питання, чому ця справа потрапила саме в цей суд, коли справа весь час подорожувала по декількох інстанціям: Печерський, Апеляційний, Вищий суд, всі довго думали, і направили справу саме в Голосіївський районний суд. Але в даному випадку на нашій стороні громадськість, і  ми зробимо все, щоб цю справу довести до кінця і покарати винних.

IMG_0012

 

В нас було б набагато більше спійманих подібних «діамантових генералів», якщо б не тиск ГПУ, але я на цьому не буду зупинятися

 

 

– Але проти Вас і працівників також ГПУ відкриває кримінальні справи, як при такому тиску працювати?

– Двадцять кримінальних справ по прокурорським працівникам, вже після справи «діамантових прокурорів», просувалися дуже важко, залишившись по суті з дуже обмеженою оперативною підтримкою. Я вдячний тим працівникам СБУ, які через всі перешкоди допомагали нам розкривати більше фігурантів. Тому, що нам зав’язали руки. І вся битва була концентрована довкола цього. Проти нас заводили кримінальні справи, які потім закривалися після втрування Президента. Викликали на допит наших працівників, хотіли проводити обшуки , незважаючи на це ми все одно працювали. В нас було б набагато більше спійманих подібних «діамантових генералів», якщо б не тиск ГПУ, але я на цьому не буду зупинятися. Друге питання, чому вони нам не передають службу внутрішньої безпеки? США прив’язали створення Генеральної інспекції до мільярдного траншу Україні. Генеральна інспекція – це служба внутрішньої безпеки, це слідство і процесуальне керівництво. Чому вони не віддають внутрішню безпеку? Зараз у мене особисто складається враження, що внутрішня безпека займається лише заказними службовими розслідуваннями і контролює фотографії в купальниках наших працівників. Думає як їх приструнити, налякати. І це замість того, щоб зайнятися реальним аналізом декларацій прокурорів. Тому нам досі не передають цю службу. Якщо б передали, результат був би за декілька тижнів.

IMG_0005

 

Ми передбачаємо, що повна вартість незаконно «вкраденої» нафти складає 450 млн грн

 

 

 

– Хочу запитати Вас про ще одну резонансну справу – нафтопродукти Курченка, де замішані народні депутати. Як розвивається справа?

– Після того як ми взялися за справу з нафтопродуктами (ДП«Укртранснафтопродукт»), яка вже давно «пилилася»  в прокуратурі, на нас почалися здійснюватися інформаційні атаки.

Фактично нам скинули саму справу по Курченку, за якою вже закінчуються терміни, і при цьому просили не міняти процесуального керівника. Звичайно ми поміняли.  По цій справі потрібно проводити слідчі дії по всій Україні, одних ресурсів прокуратури Одеси вже не вистачить, але  ми зробимо все можливе.

Крім того, ми відкрили банківський рахунок Головного управління Одеської поліції і слідчий посилаючись на ухвалу суду, вимагав негайно перерахувати 100 млн. грн., як  були отримані в результаті оборудок з нафтопродуктами, і є вагомими доказами. Ми передбачаємо, що повна вартість незаконно «вкраденої» нафти складає 450 млн грн.

Звичайно ми почекаємо. В нас є відчуття, що цих грошей вже давно нема. І там була фіктивна операція, навіть ніхто не продавав і не купував нічого, там взяли і просто вкрали. Ця справа валялася 6 місяців в Генеральній прокуратурі. І всі знають імена депутатів і високопосадовців, які за цим стоять. Але як тільки ми заворушили цю справу, відразу в ЗМІ з’явилася інформація про те, що я разом з послом США  вкрали 2 млн. доларів, які були призначені для реформи ГПУ ( 50 депутатів звернулись до американського сенатора – ред.), і чомусь не потрапили на казначейський рахунок ГПУ, що насправді смішно для тих, хто розбирається в питаннях надання міжнародної допомоги.

До речі, в нас є ще одна ситуація, коли  я дав розпорядження управлінню реформ проаналізувати діючий бюджет Генеральної прокуратури, як можна його ефективніше розприділити , зокрема щодо можливостей збільшення зарплат працівникам, п.Севрук занепокоївся, бо курує управління по фінансам, і вони змусили головного бухгалтера п.Єрхову, яка доречі також попадає під люстрацію, і напевно цього боїться, написати рапорт на службу внутрішньої безпеки, що якісь незнайомі люди, які представилися працівниками реформ управління прийшли до неї і домагались отримання бюджету ГПУ, і нібито там було щось секретне про зарплати. Працівників викликали на допит, питали хто така Марина Цапок. яку Шокін не призначає  на посаду начальника управління реформ вже шість місяців, яка на громадських засадах нам допомагає. Їй після цього заборонили вхід до ГПУ. Ця дівчина раніше працювала над реформою, а тепер стала для Генпрокурора небезпекою.

– Як відомо, США не взяла до уваги заяви цих депутатів, і всяко продовжує допомагати реформі прокуратури?

– Так, ФБР США настроєні працювати на повернення мільйонів, які виведені з України, але з ними ніхто не працював, і завжди були відписки, що це таємниця слідства, і досі ці мільйони залишаються закордоном. Ніхто їх не повернув, не зважаючи на ентузіазм ФБР, а також британських організацій, які хочуть допомогти. Вони мають інформацію про офшорні рахунки і т.д., натомість, щоб під час економічної кризи повернути ці гроші, ГПУ відписується, що це таємниця слідства.

– Генпрокуратура зробила минулого тижня статистичний звіт наскільки Віктор Шокін відкрив більше справ, ніж екс-генпрокурори  Махніцький. Ярема, як Ви це оцінюєте таку роботу?

– Все залежить від рівня довіри до ГПУ. Які б ми результати і статистику не виставляли, розмовляти цифрами сьогодні неправильно, коли реальність зовсім інша. Народ нас оцінює конкретними справами. Мене це хвилює, бо ми відкрили багато справ, але потрібно показати максимальний результат. Щоб довести, що ти потрібний цьому суспільству, що прокуратура як така взагалі потрібна. Ніхто не буде читати статистику. Продавця, таксиста, вчителя, лікаря не цікавить статистика ГПУ, їх цікавить безпека, мінімальна корупція Уряду, і благополуччя України, яке в тому числі залежить від прокуратури. Тому потрібно перекривати корупційні потоки, і піднімати тим самим рівень економіки.

– Давайте поговоримо про Одесу. Тим не  менш Ви почали там вичищати «авгієві стайні», що вдалося вже зробити?

– Розпочалось розслідування стосовно посадових осіб Одеської мерії та підприємств по відчуженню ринку «Привоз» вартістю 500 млн. грн. Повідомлена підозра двом колишнім керівникам підприємств, ми наклали арешт на приміщення площею 25 тис. кв. м. Крім того, ми також повідомили про підозру судді Київського районного суду Одеси щодо постанови завідомо неправосудного рішення. В результаті їхніх незаконних дій двоє неповнолітніх дітей залишилися без майна. Також розслідуємо факти зловживань на «Одеському припортовому заводі». Керівництво підприємства відмовилося від збиткового договору з австрійською фірмою з переробки давальницької сировини.

Є також відома корупційна справа по меру Затоки, керівнику земельної комісії, головному архітектору м Білгород-Дністровський, секретарю селищної ради. У 2014 року чиновники незаконно вивели з комунальної і передали в приватну власність землю на Чорноморському узбережжі площею 3 га.

Розслідуємо факти самоуправства та самовільного захоплення землі в районі пляжу «Аркадія». Підприємством при будівництві торгово-розважального комплексу знищені об’єкти благоустрою. Земля в прибережній смузі Чорного моря має історико-культурне призначення.

Направили в суд обвинувальний акт щодо колишнього начальника управління Одеської мерії та колишнього депутата. У 2014 року чиновники розтратили 900 тисяч гривень, виділених на капітальний ремонт дитячих спортзалів. Також направили в суд обвинувальний акт по відношенню до чинного начальника управління Одеської мерії та двох фігурантів справи, які привласнили близько 1 млн. грн бюджетних коштів, завищивши вартість ремонтних робіт. Є обвинувальний акт в суд щодо фігуранта справи по незаконному виведенню із комунальної власності Будинку Прийомів вартість 22 млн. грн. Фіктивне підприємництво з метою укриття незаконної діяльності. Підозрюваний працює в IT-компанії, пов’язаної з одним з народних депутатів України.

За клопотанням продовжено термін відсторонення глави Крижанівського сільради від посади. Підробка документів про виконання берегоукріплювальних робіт. Підозрювані заволоділи 2,7 млн. ​​грн бюджетних коштів.  Направили в суд обвинувальний акт щодо судді Суворовського районного суду Одеси. Він отримав 5500 доларів США за визнання права власності на майно за однією зі сторін процесу.

– Щодо Будинку Прийомів, депутат Дмитро Голубов майже кожної сесійної середи за трибуною ВР поливає Вас і грузинську команду брудом, це з цією справою пов’язано?

– Я, будучи одеситом, задав би питання, наскільки цей чоловік повинен представляти інтереси одеситів у Верховній Раді України? Тим більше в людини були проблеми з законом і хакерством. Дивним чином цей чоловік активізувався, вже після справи по приватизації Будинку Прийомів, де один з його товаришів був призначений директором підставної компанії. В цю компанію кіпрська фірма влила гроші для того, щоб приватизувати Будинок Прийомів, який знаходиться на Французькому бульварі в Одесі. Після цього цей талановитий Голубов, почав свої тетралізовані вистави в Парламенті. Ми повідомили про підозру близькій до нього особі, яка була призначена директором, і обіцяємо, що цей Будинок Прийомів повернеться обов’язково державі. І в подальшому будемо спостерігати за справедливою приватизацією цього будинку, щоб там була конкуренція, і ціна була така, яка потрібна Одесі. Ми повинні показати, як має працювати інститут прокуратури.

Давід Сакварелідзе


Якщо нас атакуть системно, і
  витрачають на це гроші, ресурс, політичний вплив – значить ми могли стати представниками нової України, нового інтелектуального майдану прокуратури

 

– Якщо брати Одесу, Вам можна сказати «повезло» з різними фігурантами справ, наприклад одіозний Ківалов?

– Він створив університет, де не проводилась податковою перевірка 15 років. Зрозуміло, що ця академія використовується як політичний і фінансовий інструмент впливу. І ті моменти і схеми, які там існують завжди попадали під увагу прокуратури, і досі попадають. В нього був вплив не тільки в Одесі, але також в Києві. Прокуратура – це не той орган, який повинен переслідувати, але все одно нам автоматично попадаються справи, де замішані ті чи інші фігуранти. Нічого, будемо боротися. Вже тепер можна сказати, що це конфлікт цінностей ідеології між новою і старою Україною. Ми просто є на різних сторонах мосту. Якщо їх тривожить те, що ми нічого не зробили, значить, ми щось робимо. Є конкретні справи, зокрема по Одесі, де жоден бізнесмен не може сказати, що ми з ним погано обійшлися, чи займались рейдерством. Так, система до кінця неочищена, але та прокуратура, яка  є в Одеській області відрізняється від тої, яка була раніше. Що стосується нашої діяльності в Києві, то ми сподіваємося, що зробивши багато шуму, тим самим показати контраст. Це також сигнал, якщо хтось нас атакує системно, і витрачає на це гроші, ресурс, політичний вплив – значить ми могли стати представниками нової України, нового інтелектуального майдану прокуратури. І це вже досягнення!

– Дякуємо за розмову, і бажаємо подальших успіхів в реформі прокуратури!

 

Інформаційне агентство «Центр новин».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.